A gdzie nasze zdrowie jedyne… i co ma do tego #wolność osobista?

gdzie w tym wszystkim zdrowie?

W pogoni za sukcesem zapominamy o tym, co najważniejsze – o własnym zdrowiu

Pęd, pośpiech, gonitwa. Awanse, sukcesy, podwyżki, osiągnięcia. To wszystko wciąga nas w swego rodzaju plątaninę i sieć, z której niezwykle trudno jest się potem wydostać. Pędzimy w nadziei osiągnięcia kolejnego sukcesu i zdobycia kolejnego punktu na swojej liście osiągnięć. Spieszymy się po awanse, zaszczyty i kolejne pieniądze, które zasilą nasze konta. Wszystko w biegu, w ciągłym pośpiechu i natłoku myśli. Bez czasu na spokojny, powolny posiłek, bez czasu na prawdziwy i głęboki relaks. Szybciej, mocniej, intensywniej. A gdzieś po drodze gubi się nam w tym wszystkim to, co jest najważniejsze. Gubi się nam nasze własne zdrowie.

Zdrowie to podstawa

Tymczasem zdrowie to najważniejsze, o co powinniśmy dbać. Raz utracone może być bardzo trudno odzyskać i odbudować. Zdrowie pozwala działać, budować i osiągać. To właśnie o zdrowie należy się troszczyć w pierwszej kolejności, bo dzięki niemu możemy stać się stabilnym filarem dla swojej rodziny, a jednocześnie, zdrowi, możemy znacznie skuteczniej realizować swoje plany i marzenia.

To tylko kilka chwil dziennie, kilka dłuższych chwil raz w miesiącu czy raz na rok, a spokój i pewność pozostają na długo. Dobre samopoczucie i siła do realizacji celów również nam wtedy towarzyszą.

Chwila dla zdrowia

O jakie chwile dla zdrowia chodzi? Przede wszystkim o spokojny, zdrowy i zbilansowany posiłek. Zdrowa dieta jest niezwykle ważna podczas podejmowania działań profilaktycznych. Jak to mówią: „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Dlatego też zdrowa dieta to najlepsza osłona i zabezpieczenie przed utratą zdrowia i nadwyrężeniem swojego organizmu.

Wsparciem dla zdrowej diety powinien być również zdrowy tryb życia. Ruch i aktywność na świeżym powietrzu są niezwykle cenne i wartościowe i warto z nich skorzystać. Każdego dnia powinno się spędzić na powietrzu przynajmniej dwadzieścia minut i nie jest to wcale niewykonalne. Jadąc do pracy lub w drodze powrotnej można wysiąść o jeden przystanek wcześniej i przejść się ten odcinek. To nie jest dużo, a jednak może pomóc.

Z drugiej strony, jadąc samochodem można go też gdzieś dalej zaparkować i przejść tę odległość do pracy czy do domu. Najbardziej efektywny ruch to trening na świeżym powietrzu, ale nie każdy ma na to czas czy nawet ochotę, dlatego nawet mały spacer będzie już ogromną korzyścią.

Ważne również, by systematycznie robić sobie najważniejsze badania. Raz do roku morfologia, cytologia i mammografia (dla kobiet), czy badanie prostaty (dla mężczyzn) nie wymagają wiele zachodu, a jednak mają ogromne znaczenie profilaktyczne.

Złoty środek

W dbaniu o własne zdrowie, pilnowaniu badań, diety i ruchu, ważne też by zachować umiar i zawsze stosować się do zasady złotego środka. Dlaczego? Nadmierna koncentracja na własnym zdrowiu może doprowadzić do tego, że z całkowitego zaniedbania, przeszliśmy do nadmiernej uwagi ze skłonnościami do hipochondryzmu, a to również nie jest zdrowe.

Umiar należy również zachować w łączeniu pracy z troską o zdrowie. Na korzyść zdrowia wcale nie trzeba zaniedbywać finansów. Tak samo, jak na korzyść finansów, wcale nie trzeba zaniedbywać zdrowia.

Dbaj o siebie. Zdrowy egoizm, który prowadzi do dobrego samopoczucia, to nic złego. Dzięki temu jesteś silniejszy dla siebie i bliskich.